عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 19 مهر 1400
بازدید : 315
نویسنده : mozhgan

امروزه لیزر به دلیل ارائه مزایای قابل توجه کاربرد گسترده‌ای در ارتودنسی دندان یافته است. لیزر بافت نرم در جراحی لثه، جراحی برداشتن فرنوم (فرنکتومی)، نمایان کردن دندان نهفته و جراحی افزایش طول تاج دندان کاربرد دارد. با استفاده از لیزر درد، خونریزی و ورم کمتر می‌شود، دقت بالاتر می‌رود و انقباض زخم کمتر می‌شود. از دیگر کاربردهای لیزر می‌توان به اچینگ مینای دندان و چسباندن یا جدا کردن براکت‌ها اشاره کرد. لیزرهای با شدت کمتر از خاصیت کنترل کردن درد و تسریع حرکت دندان برخورداراند.

مزایا

  • درمان سریع‌تر و موثرتر
  • راحتی بیشتر و دوران بهبود کوتاه‌تر
  • ایمنی
  • تهاجم کمتر ـ بدون خونریزی
  • حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها

کاربردهای لیزر در دندانپزشکی

نمایان کردن دندان نهفته

دندان نهفته دندانی است که کاملاً از لثه بیرون نزده است. دندان غالباً تا سطح بالا می‌آید، اما نوک آن زیر لثه می‌ماند. در گذشته بیمار برای اصلاح این مشکل باید 6 ماه صبر می‌کرد یا برای جراحی و کنار زدن لثه از روی دندان به جراح دهان و دندان مراجعه می‌کرد؛ اما امروزه دندان‌های نهفته سطحی را می‌توان به راحتی و بدون درد در یک ویزیت معمولی سریع ارتودنسی دندان نمایان کرد.

بیشتربخوانید... مال اکلوژن

بهترین روش برای چسباندن براکت‌ها در موقعیت صحیح

 لثه‌ها در بسیاری از موارد به اندازه کافی عقب نرفته است تا بتوان براکت را در محل مناسب چسباند، رویش دندان آهسته‌تر از حد انتظار است یا دندان در محل عادی درنیامده است. دندانپزشک خط لثه‌ها را با لیزر تنظیم می‌کند تا بتواند براکت را به خوبی روی دندان بچسباند. میزان کردن لثه‌ها به متخصص ارتودنسی خوب اجازه می‌دهد تا براکت را با دقت بیشتری در محل مناسب بچسباند به این ترتیب زمان سیم‌کشی دندان‌ها کوتاه‌تر، جلسات ارتودنسی کمتر و درمان برای بیمار و متخصص راحت‌تر می‌شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی بارداری

جراحی اصلاح لبخند لثه‌ای

گاهی اوقات لثه‌ها بیش از حد روی دندان‌های قدامی فک بالا پایین آمده و لبخند لثه‌ای ایجاد کرده است. لثه اضافی دندان را کوچک‌تر و بدشکل نشان می‌دهد. برای اصلاح لبخند لثه‌ای باید لثه اضافی شکل داده شود تا لبخندی زیباتر خلق شود و رعایت بهداشت دهان و دندان آسان‌تر شود.

از انواع ارتودنسی به ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون و ... میتوان اشاره کرد.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com